تکنولوژی های ارتباطی

برای این که عاشق شوید، متنفر باشید و قرار بگذارید!

اپلیکیشن Hater  یک شبکه ی اجتماعی نوپا و برنامه‌ای است برای دوست‌یابی که در آن افراد بر اساس آنچه که نمی‌توانند تحمل کنند و دوست ندارند؛ یکدیگر را پیدا کرده و می‌توانند بدون واهمه وارد رابطه شوند!!


تا اینجای مطلب شاید برایتان کمی عجیب به نظر برسد و با این پرسش ذهنی درگیر شده باشید که:

"اصلاَ مگر می شوید اساس یک رابطه بر پایه ی تنفرات مشترک افراد باشد؟" در ادامه مطلب قصد دارم به این سوال پاسخ دهم.

"hater" بر خلاف تمامی شبکه های اجتماعی که تا به حال استفاده کرده ایم،اصولاً وجه اشتراکات افراد را مبتنی بر dislike ارزیابی می کند و نه like . اینکه شما نسبت به چه موضوعاتی تنفر دارید؟ از چه غذاهایی بیشتر بدتان می آید؟ تحمل دیدن چه اشخاصی را ندارید؟ از چه نوع شخصیت هایی احساس تنفر می کنید؟ و..... یا به طور کلی در نظرات منفی چه کسانی بیشتر با شما موافقند؟

مثل یک چشم برهم‎زدن؛ ناگهان چشمانتان را باز می‌کنید و می‌بینید در جایی قرار گرفته‌اید که تصورش را هم نمی کردید.

گروهی از محققان روان شناسی بر این باورند که میزان تنفر افراد نسبت به یک موضوع، شخص، شخصیت سیاسی، شیء، یا عادات رفتاری و شخصیتی و.... می تواند عامل شکل گیری یک رابطه ی دو سویه ی قوی و البته با ثبات باشد.

ایده ی اصلی اپلیکیشن "hater" برگرفته از یک سناریوی کمدی است که می خواهد نشان دهد که همیشه عنصر عشق عامل پیوند دو فرد به یکدیگر نیست و گاهی افراد بر اساس اتفاق نظری منفی که نسبت به یک موضوع دارند با هم پیوند میخورند.

وقتی که به جای زندگی در حال، در گذشته غرق باشید، وقتی که ادامه یک رابطه دوستی، رنج‌آور‌تر از تمام کردنش است، وقتی که اصل و عقاید  و اساس تفکرات دو نفر باهم متفاوت است و این روند مثل درجا زدن شده و شما را به جایی هدایت نمی‌کند؛ کم‌کم متوجه می‌شوید که هیچ‎چیز مثل قبل نیست!

اصلاً انتخاب از اساس مشکل داشته است و تا حالا فقط در حال تلاش بیخود بوده‌اید تا همه چیز بهبود یابد. اما فقط تکرار مکررات بوده و چیزی جز زخم روحی به جای نگذاشته است.

حالا تازه متوجه شده‌اید که اصل رابطه مشکل داشته و انتخاب شما بر اساس شناختی ناقص شکل گرفته است.در واقع اساس طراحی و ایده پردازی " Hater "  بیانگر این نکته است که لازم است در هر رابطه علاوه بر نقاط مشترک مثبت در بین افراد، به نقاط منفی و تنفرات مشترک میان دو فرد نسبت به موضوعات،اشخاص،عادات رفتاری و شخصیتی یا حتی عادات غذایی هم توجه شود.




نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی